Home > Projecten > Oklahoma Tourism & Recreation

Oklahoma Tourism & Recreation

Oklahoma Tourism & Recreation / Travel Promotion coördineert de toeristische marketing en promotie-inspanningen van het bureau. Deze divisie beheert programma’s die zijn ontworpen om het bewustzijn van de staat als bestemming te vergroten en onderwijst over het economische belang van de Oklahoma Travel & Tourism-industrie. Oklahoma verkoopt zichzelf aan bereisde, terugkerende, internationale bezoekers die op zoek zijn naar buiten de gebaande paden authentieke Amerikaanse bestemmingen in de VS.

De staat Oklahoma staat bekend om zijn diversiteit. Van de inheemse geschiedenis en adembenemende landschappen tot de cowboycultuur, gastvrijheid en typische Amerikaanse charme. Bovendien is Oklahoma de perfecte bestemming voor een roadtrip. Het diverse landschap vertaalt zich in meer dan 12 verschillende eco-regio’s en 33 staatsparken. En wist je dat meer dan 600 kilometer van de beroemde Route 66 door de staat heen gaat?

We introduceren nieuwe en frisse multi-state self-drive routes voor Amerikaanse touroperatorspecialisten en reisjournalisten die de bekendheid en interesse van Oklahoma bij hun klanten of lezers willen vergroten. Er zijn mogelijkheden voor reisjournalisten , van wie het publieksbereik overeenkomt met onze gerichte reizigersprofielen.

Route 66

2026 is het 100-jarig jubileum van Route 66. Alle acht staten binnen deze ultraberoemde route (IL, MO, KS, OK, TX, NM, AZ en CA) maken zich op voor het 100-jarig jubileum en stellen nieuwe en verbeterde routes waarmee reizigers alle acht staten kunnen ‘ervaren’ in plaats van er alleen doorheen te rijden. Het is van cruciaal belang om in elke voorgestelde overnachtingsstad ten minste twee nachten door te brengen om genoeg tijd te hebben. Om dit te doen, wordt de reiziger geadviseerd om de route in niet minder dan 21 dagen te rijden, of als twee afzonderlijke reizen te doen (Oost (ORD naar DFW) 16 dagen, WEST (DFW naar LAX) 18 dagen). Meer informatie? Vraag het ons gerust, we delen graag deze nieuwe en verbeterde reisroutes.

Click here for English

Oklahoma Tourism & Recreation / Travel Promotion coordinates the agency’s tourism marketing and promotions efforts. This division administers programs that are designed to build awareness of the state as a destination and educates on the economic importance of the Oklahoma Travel & Tourism industry. Oklahoma markets itself to well-traveled, repeat, international visitors who are looking for off the beaten path authentic American destinations in the USA. Oklahoma is the perfect road-trip destination, multi-state self-drive holidays include Native American and western cowboy culture (both historic and current) 33 state parks featuring 12 eco-regions, and is located at the center of Historic Route 66 with over 400 drivable miles of this famous national route.

We introduce new and fresh multi-state self-drive itineraries to work USA tour operator specialists, and travel journalist who are looking to increase their customers or readers awareness and interest of Oklahoma. We offer suggested itineraries and cooperative marketing investments that further promote the destination and the source in-which to purchase. We are interested in hosting commissioned travel journalists whose audience reach matches our targeted traveler profiles.

Route 66

2026 is the 100 year anniversary for Route 66. All eight states within this ultra-famous route (IL, MO, KS, OK, TX, NM, AZ and CA) are gearing up for the marked 100 year anniversary, and are suggesting new and improved itineraries that allow travelers to ‘experience’ all eight states rather than just driving through them. It is critical to spend at least two nights in each suggested overnight city to allow time to ‘experience’. In order to do this, a traveler should plan the entire route as no less than a 21-day trip, or as two separate trips (East (ORD to DFW) 16-days, WEST (DFW to LAX) 18-days). Just ask us, we are happy to share these new and improved itineraries.